loading...
باقرتنگه روستا
حمید رضا گل محمدی بازدید : 133 جمعه 21 فروردین 1394 نظرات (0)
سه شنبه 18 فروردین 1394
شنبه 15 فروردین 1394 11:54 شماره خبر : 3052361

اعتلای فرهنگ اسلامی با اجرای تئاتر خیابانی در مازندران

%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d9%84%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a6%d8%a7%d8%aa%d8%b1-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86

کانون خبرنگاران نبأ: به منظور اعتلای سبک زندگی اسلامی معاونت اجتماعی و مرکز مشاوره خانواده فرماندهی انتظامی استان مازندران تا آخر فروردین‌ماه تئاتر خیابانی در سطح پارک‌ها و سواحل اجرا می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، معاونت اجتماعی و مرکز مشاوره خانواده، روانشناختی آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران دو نمایش فضای باز «حراج» و «آلوده»  به کارگردانی حمیدرضا گل محمدی تواندشتی از گروه تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی مازندران، را به روی صحنه می ‌برد.

طبق توافقی با معاونت فرهنگی فرماندهی نیروی انتظامی استان مازندران و گروه تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران به منظور اعتلای سبک زندگی اسلامی در جامعه پارک‌ها و سواحل شهرستان‌های استان مازندران میزبان تئاترهایی با محتوای سبک زندگی اسلامی شدند.

نمایش «حراج» به نویسندگی علی حسنعلی‌زاده و به کارگردانی و دراماتوژی حمیدرضا گل محمدی تواندشتی با موضوع ایثارگری، جانبازی و شهادت و مصائب و مشکلات خانواده شهدا، در ایام فاطمیه(س) در هفته اول نوروز در شهرستان ساری و آمل به اجرا درآمده و تا آخر فروردین‌ماه در دیگر شهرهای استان مازندران به اجرا درمی‌آید.

در هفته دوم تعطیلات نوروزی نیز نمایش طنز «آلوده» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا گل محمدی تواندشتی با موضوع سبک زنگی اسلامی در شهرستان‌های استان مازندران به نمایش درآمد که نمایش آن تا آخر فروردین‌ماه نیز ادامه خواهد یافت.

در این دو نمایش مهران مهدی‌نژاد نوری، میلاد عبدی، پیمان نبی‌زاده و حمیدرضا گل محمدی  به ایفای نقش می‌پردازند و سیده زینب تقوی به عنوان مشاور کارگردان، مهران مهدی‌نژاد دستیار کارگردان با این گروه همکاری می‌کنند. سعید گل‌محمدی کار موسیقی و علیرضا گل‌محمدی کار گریم این نمایش را بر عهده دارند.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
روستای «باقرتنگه» که در قدیم الایام« باغ تنگه» نام داشته است. باقرتنگه روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابلسر ادر استان مازندران باقرتنگه از دهات بلده (دهستان پازوار) حومه مشهد سر.(از مازندران و استر آباد ، رابینو ترجمه وحید مازندرانیص۷۴ و ۱۵۷)در فرهنگ جغرافیائی آمده است : دهی است از دهستان حومه ٔ بخش بابلسر شهرستان بابل که در 4 هزارگزی خاور بابلسر برکنار راه شوسه ٔ بابلسر بهنمیر دردشت واقع است. ناحیه ای است دارای آب و هوای معتدل مرطوب و 215 تن سکنه ،آب آنجا از چاه تأمین میشود، محصول عمده ٔ آن پنبه و کنجد و باقلا و غلات و صیفی و لبنیات و شغل مردمش زراعت و گله داری است و گله داران تابستان برای ییلاق به سواد کوه میروند. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3). طبق سفرنامه ملگونف روسی به سواحل جنوبی دریای خزر در سالهای ۱۸۵۸ و ۱۸۶۰ میلادی نام قدیم بابلسر مشهد سر نام داشته است که این بلوکات به دوقسم تقسیم شده ، مشهدسر اول و مشهدسر دویم نامگذاری شده بود و جز ولایت بارفروش که هم اکنون به آن بابل می گویند، روستا ی "باقرتنگه" که در قدیم الایام "باغ تنگه" نام داشته است جز دهات بلوکات مشهد سر اول و در نیم فرسخی مشهد سر قرار داشته است. این روستا در دهستان ساحلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۳۷۴نفر (۱۱۹۸خانوار) بوده‌است. اخیرا روستای باقرتنگه در محدوده دهستان ساحلی باقرتنگه که شامل روستا های اوکسر، تازه آباد، پایین احمدکلا، ایستگاه رادار، مجتمع مکان‌های مسکونی نیروی هوایی می باشد قرار گرفته است. گفتنی است که مطالب قدیمی این وبلاگ طبق گفته قدیمی ها و مدارک و اسناد موجود در کتاب ها نوشته می شود . و اگر دوستان اطلاعات بیستری در رابطه با باقرتنگه دارند می توانند توسط نظرات ارسال کنند. تا جهت درج آن اقدام صورت پذیرد. مدیر وبلاگ : حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 1,134
  • بازدید کلی : 35,556