loading...
باقرتنگه روستا
حمید رضا گل محمدی بازدید : 205 شنبه 18 شهریور 1391 نظرات (1)
آغاز تولید فيلم كوتاه دفاع مقدس «سربازی كه به خانه برگشت» در ساری


فرهنگي و هنري  13:6:47 1391/06/18
916-887-5 كد خبر
RSS :: پرینت

 

فيلم كوتاه «سربازی كه به خانه برگشت» به نويسندگی ايرج فلاح وکارگردانی افشین رشیدی  با حمايت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنياد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در راستای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، 15 شهريورماه در ساری كليد خورد.

آغاز تولید فيلم كوتاه دفاع مقدس «سربازی كه به خانه برگشت» در ساری


فرهنگي و هنري  13:6:47 1391/06/18
916-887-5 كد خبر
RSS :: پرینت

 

فيلم كوتاه «سربازی كه به خانه برگشت» به نويسندگی ايرج فلاح وکارگردانی افشین رشیدی  با حمايت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنياد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در راستای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، 15 شهريورماه در ساری كليد خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران ،افشين رشيدی، كارگردان فيلم كوتاه دفاع مقدسی «سربازی كه به خانه برگشت»، طی مراسمی كه با حضور مدير امور بين‌الملل و روابط عمومی استانداری، كارشناس امور نمايشی اداره‌كل بنياد شهيد و امور ايثارگران، رئيس شورای اسلامی بخش مركزی شهرستان ساری و تنی چند از مسئولان شهری و هنرمندان شهرستان ساری برگزار شد، به نقش مسئولان در حمايت از آثار هنری اشاره كرد و گفت: فيلم كوتاه سربازی كه به خانه برگشت به نويسندگی ايرج فلاح و با حمايت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنياد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در راستای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت توليد می‌شود.

وی با اشاره به اين مطلب كه اهالی روستای باريك آب‌سر با ما در امر توليد اين فيلم همكاری بسزايی داشتند، افزود: به خواست خدای متعال ما امروز شاهد كليد خوردن اين فيلم در روستای باريك آب‌سر ساری با همكاری شورای اسلامی روستای باريك آب‌سر، دهيار و اهالی اين روستا هستيم و جا دارد كه از مدير امور روابط بين‌الملل در اين مراسم كه هميشه يار و ياور هنرمندان بوده‌اند كمال تشكر را داشته باشم.

رشيدی، تصريح كرد: اين فيلم به ماجرای شهيد گمنامی می‌پردازد كه در روستايی دفن شده و مردم اين روستا علاقه و دلبستگی خاصی به اين شهيد دارند، پس از چندين سال شخصی به نام پدر شهيد گمنام، جهت انتقال جنازه فرزندش به روستا می‌آيد و ... .

كارگردان اين فيلم كوتاه با اشاره به اين مطلب كه عوامل فنی و نقش‌آفرينان آن جهت توليد آن انتخاب شده‌اند، افزود: در اين فيلم ارسلان مهدوی به‌عنوان مدير توليد و ناصر طاهريان به‌عنوان دستيار كارگردان و برنامه‌ريز، اعظم پالندی به‌عنوان منشی صحنه، حسين داهوا به‌عنوان تصويربردار، احسان فقيهيان به‌عنوان دستيار تصوريربردار، مهران آلو و سيدمهدی بلوری به‌عنوان دستيار توليد، حميدرضا گل‌محمدی به‌عنوان مدير روابط عمومی، غلامرضا رمضان پور به عنوان  صدا بردار،غلامرضا درزی‌پور به‌عنوان دستيار صدابردار و محمد نوری به‌عنوان گريمور و آقايان رضا رشيدی هادی، پرهام رمضانی، سيدفرهاد غياثی و سيدمحمد سليمانی به‌عنوان همكاران گروه صحنه و سيدفرهاد غياثی به‌عنوان عكاس و امور رايانه در توليد اين فيلم همكاری دارند.

وی در ادامه اظهار كرد: هوشنگ رضايی، علی‌مراد محمدی، سيده‌فاطمه مؤمنی، صديقه فرجی، سامان صادقی، حميدرضا گل‌محمدی، حجت فرهمندزاده، پرهام رمضانی، بهروز اقيان، طاهره بالويی و سيدفرهاد غياثی از نقش‌آفرينان در اين فيلم هستند.

همچنين در حاشيه اين مراسم كمال رستمعلی، مدير امور روابط بين‌الملل و روابط عمومی استانداری مازندران با اشاره به اين مطلب كه مازندران جز استان‌های ويژه‌ای است كه در زمان دفاع مقدس ردپای خوبی از خود به‌جای گذاشته است كه يك بخش مهم در دفاع مقدس حضور پر شور روستائيان در جبهه‌های حق عليه باطل بوده است كه روستا نقش مهمی را در اين رابطه ايفا كرده است و خانواده‌ها و همسران شهدا در روستاها سهم بزرگی را داشته‌اند كه به آن به‌خوبی پرداخته نشده است.

وی افزود: فيلم كوتاه سربازی كه به خانه بازگشت كار دوم كارگردان خوب مازندرانی افشين رشيدی است كه تاكنون فعاليت‌های خوبی از خود در عرصه دفاع مقدس برجای گذاشته است و ما امروز شاهد كليد خوردن اين فيلم هستيم و مجموعه استانداری هم وظيفه خود می‌داند كه به حمايت اين‌گونه فيلم‌ها بپردازد تا اينكه بتواند گوشه‌ای از ايثارگری‌های زمان دفاع مقدس را به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال دهد.

سيد آيت‌الله موسوی، رئيس شورای بخش مركزی شهرستان ساری و رئيس شورای اسلامی روستای آب باريك آب‌سر ساری نيز با اشاره به اين مطلب كه نسل سوم و چهارم انقلاب نه دفاع مقدس را ديده‌اند و نه آن را لمس كرده‌اند گفت: نياز جامعه بر اين است كه با توليد اين‌گونه فيلم‌ها نسبت به انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جديد كارهای خوبی صورت پذيرد، تا اينكه به مقابله با هجمه‌ها و شبيخون‌ها و ناتوی فرهنگی پرداخته شود.

عبدالرضا باقری، كارشناس امور نمايشی اداره‌كل بنياد شهيد استان مازندران نيز با اشاره به حمايت از توليد اين‌گونه فيلم‌ها و فعاليت‌های بنياد شهيد و امور ايثارگران در توليد برنامه‌های نمايشی درباره سرداران و شهدای استان، بيان كرد: فعاليت در مقوله توليد اين‌گونه ژانرها شرايط خاص خود را دارد و عشق می‌خواهد كه بايد نويسندگان و كارگردانان با اراده و عشق خاصی در اين حيطه حضور پيدا كنند كه ما اين اراده و عشق را در كارگردان اين فيلم مشاهده می‌كنيم.


انتهاي پیام
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط رزرو هتل با 50 درصد تخفیف در تاریخ 1392/02/25 و 15:59 دقیقه ارسال شده است


رزرو هتل شیراز ، کیش ، قشم ، مشهد و تمام نقاط با 50 درصد تخفیف

لینک رزرو هتل بشه به egardesh.com

شماره تماس : 021-44151435 و 44155227-021



مشاهده اطلاعات بیشتر در www.egardesh.com

سامانه رزرواسیون مهر

راحت ، ارزان و با اطمینان خرید کنید

این نظر توسط مهاجرت ويزا تور مسافرت صرافي در تاریخ 1391/08/09 و 22:11 دقیقه ارسال شده است

پيشنهاد ويژه مدير وبلاگ به بازديد كنندگان:



سايت مجله خبري ايراني مهاجريست بهترين سايت اطلاع رساني از آخرين اخبار و مقالات و بانك اطلاعات در ضمينه هاي:

1. راهنماي مهاجرت, شرايط مهاجرت و دريافت ويزا

2. معرفي تورهاي مسافرتي معتبر

3. معرفي صرافي هاي معتبر

4. معرفي مراكز اقامتي, هتلها, مراكز خريد و جاذبه هاي توريستي تمام كشورها

5. راهنماي اخذ بورس تحصيلي رايگان از كشورها

6. معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي

و هزاران مطلب و اخبار به روز در ارتباط با صنعت گردشگري و توريسم, آموزش, تجارت و ... در اختيار بازديدكنندگان قرار ميدهد.



حتما از اين سايت جذاب بازديد نماييد.

WWW.MOHAJERIST.COM


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
روستای «باقرتنگه» که در قدیم الایام« باغ تنگه» نام داشته است. باقرتنگه روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابلسر ادر استان مازندران باقرتنگه از دهات بلده (دهستان پازوار) حومه مشهد سر.(از مازندران و استر آباد ، رابینو ترجمه وحید مازندرانیص۷۴ و ۱۵۷)در فرهنگ جغرافیائی آمده است : دهی است از دهستان حومه ٔ بخش بابلسر شهرستان بابل که در 4 هزارگزی خاور بابلسر برکنار راه شوسه ٔ بابلسر بهنمیر دردشت واقع است. ناحیه ای است دارای آب و هوای معتدل مرطوب و 215 تن سکنه ،آب آنجا از چاه تأمین میشود، محصول عمده ٔ آن پنبه و کنجد و باقلا و غلات و صیفی و لبنیات و شغل مردمش زراعت و گله داری است و گله داران تابستان برای ییلاق به سواد کوه میروند. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3). طبق سفرنامه ملگونف روسی به سواحل جنوبی دریای خزر در سالهای ۱۸۵۸ و ۱۸۶۰ میلادی نام قدیم بابلسر مشهد سر نام داشته است که این بلوکات به دوقسم تقسیم شده ، مشهدسر اول و مشهدسر دویم نامگذاری شده بود و جز ولایت بارفروش که هم اکنون به آن بابل می گویند، روستا ی "باقرتنگه" که در قدیم الایام "باغ تنگه" نام داشته است جز دهات بلوکات مشهد سر اول و در نیم فرسخی مشهد سر قرار داشته است. این روستا در دهستان ساحلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۳۷۴نفر (۱۱۹۸خانوار) بوده‌است. اخیرا روستای باقرتنگه در محدوده دهستان ساحلی باقرتنگه که شامل روستا های اوکسر، تازه آباد، پایین احمدکلا، ایستگاه رادار، مجتمع مکان‌های مسکونی نیروی هوایی می باشد قرار گرفته است. گفتنی است که مطالب قدیمی این وبلاگ طبق گفته قدیمی ها و مدارک و اسناد موجود در کتاب ها نوشته می شود . و اگر دوستان اطلاعات بیستری در رابطه با باقرتنگه دارند می توانند توسط نظرات ارسال کنند. تا جهت درج آن اقدام صورت پذیرد. مدیر وبلاگ : حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 1,147
  • بازدید کلی : 35,569